Veelgestelde vragen
CareynPlus helpt u verder

Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u onze veelgestelde vragen en antwoorden. Indien u nog vragen heeft, neem dan gerust contact met ons.

Wat is de CareynKaart?

Met de CareynKaart krijgt u toegang tot een aanvullend pakket dat Careyn biedt naast het basispakket van zorg. In dit pakket zitten hulp aan huis-diensten, korting op (zorg)verzekeringen, gratis uitleen van (loop)hulpmiddelen, korting op uitjes, daguitstapjes en vakanties met zorg, mantelzorgondersteuning, cursussen, bewegingsactiviteiten en online winkelen met korting. U kunt de CareynKaart aanvragen voor € 24,95.

Wat zijn de voordelen van de CareynKaart?

Met de CareynKaart profiteert u van korting op heel veel hulp aan huis diensten, uitjes, daguitjes en vakanties (eventueel met verpleegkundige begeleiding) en bewegingsactiviteiten. Maar ook korting op zwemmen en hoge kortingen bij heel veel bekende en minder bekende sportscholen. Daarnaast maakt met de CareynKaart u gratis gebruik van:

  1. Gratis uitleen van meer dan 45 (loop)hulpmiddelen bij Vitaal Thuiszorgwinkels of uitleenpunten, zoals krukken, looprek of een rollator. Voor sommige hulpmiddelen heeft u een indicatie nodig.
  2. Gratis Basisabonnement bij de Woningwachter (normaal € 29,95) en 50% korting op uw eigen risico bij schades (klus uitgevoerd door De Woningwachter). Geen voorrijkosten.

    Onder het Basisabonnement vallen:

    •24/7 bereikbaarheid
    •ledenvoordeel (voordeel afhankelijk van de acties)
    •calamiteitenondersteuning
    •afhandeling verzekerschade w.o. lekkage, brand en inbraak

Krijg ik met de CareynKaart, indien nodig, meteen zorg?

Zorg krijgen staat los van de CareynKaart. De zorg wordt deels gefinancierd door de zorgverzekeringswet (Zvw) en deels betaalt u een eigen, inkomensafhankelijke, bijdrage. U kunt zorg aanvragen via Careyn Klantenservice 088 - 123 99 88.

Ik ben mijn CareynKaart kwijt. Wat moet ik doen?

Neem contact met ons op werkdagen tussen 09.00 uur en 19.00 uur via telefoonnummer  088 - 123 99 88 (lokaal tarief bij vast bellen). Of stuur een e-mail met uw naam en adresgegevens naar careynplus@careyn.nl U krijgt een duplicaat van de CareynKaart thuisgestuurd. Hier zijn kosten aan verbonden.

Mijn partner/vader/moeder heeft de CareynKaart. Mag ik ook van de CareynKaart gebruik maken?

Als u op hetzelfde adres woont als de persoon met de CareynKaart, dan kunt u ook gebruikmaken van de CareynKaart. De kaart is geldig voor het hele gezin dat woonachtig is op hetzelfde adres. 

Hoe geef ik wijzigingen in persoonsgegevens door?

Wijzig zelf uw gegevens door in te loggen op deze website. Of mail uw gegevens naar careynplus@careyn.nl.

Kan iedereen gebruik maken van de hulp aan huis diensten?

Ja, iedereen kan gebruikmaken van de hulp aan huis diensten. Hiervoor hoeft u niet aan huis gebonden te zijn. Laat bijvoorbeeld de kapper of pedicure aan huis komen als u dat prettig vindt. Kijk hier voor onze hulp aan huis diensten.

Moet ik de CareynKaart bezitten om gebruik te maken van een cursus of dienst?

U kunt van sommige cursussen, maar ook daguitjes of vakanties met zorg gebruikmaken zonder CareynKaart. De kosten zonder CareynKaart zijn wel hoger. Voor het aanvragen van onze hulp aan huis diensten, uitjes, weekendjes weg en de rest van ons aanbod moet u wel in het bezit zijn van de CareynKaart.

Heb ik een CareynKaart nodig om (loop)hulpmiddelen te lenen?

Het lenen van (loop)hulpmiddelen zoals krukken, een looprek of een rollator wordt sinds 2013 niet meer vergoed. Maar voor CareynKaart houders wel! Thuiszorgwinkel Medipoint | Careyn biedt zo’n 45 artikelen, waaronder de kleine loophulpmiddelen, gratis aan. Wilt u producten kopen? Dan krijgt u op vertoon van uw CareynKaart 10% korting op alle artikelen van Medipoint | Careyn (excl. aanbiedingen en boeken). Kijk hier voor meer informatie.

Hoe kan ik de CareynKaart betalen?

U kunt betalen via iDEAL, een machtiging of automatische incasso. Betalen via iDEAL kunt u direct bij het aanvragen van de CareynKaart doen. Voor een machtiging vraagt u een machtigingskaart aan via careynplus@careyn.nl.

Ik woon buiten de regio Zuid-Holland, Utrecht of Breda, kan ik gebruik maken van de CareynKaart?

Ook als u buiten de regio's woont van Careyn, kunt u gebruikmaken van CareynKaart. CareynKaart werkt met landelijke leveranciers, maar ook met plaatselijke leveranciers. Heeft u belangstelling voor een bepaalde dienst of service? Laat het ons weten via careynplus@careyn.nl.

Waar kan ik terecht met een suggestie voor een nieuwe dienst of cursus?

Wij zijn erg blij met uw suggestie(s). Mail uw idee naar careynplus@careyn.nl. Wij houden u op de hoogte van de eventuele ontwikkelingen. 

Ik ga verhuizen. Kan ik de CareynKaart houden?

Als u verhuist, kunt u altijd de CareynKaart houden. Careyn Kaart werkt met zowel landelijke als plaatselijke leveranciers. Het is vaak aantrekkelijk om de CareynKaart te houden, bijvoorbeeld als u gebruik maakt van de korting bij een zorgverzekeraar, bij een bepaalde keten sport of het theater gaat. U kunt uw verhuizing zelf verwerken door in te loggen op deze website of te mailen naar careynplus@careyn.nl.

Ik wil mijn Careyn Kaart opzeggen. Hoe doe ik dat?

Opzeggen van de CareynKaart kan schriftelijk per brief, email, website of telefonisch indien ook telefonisch is aangemeld.

Kiest u voor een eindejaarsopzegging, dan profiteert u het hele jaar nog van uw CareynKaart. Kiest u voor een opzegging per direct, dan is de opzegging pas definitief als de CareynKaart is geretourneerd en door ons is ontvangen. 

U kunt uw Careyn Kaart retourneren naar het volgende adres:
CareynPlus
T.a.v. Bedrijfsbureau
Postbus 900
3100 AX Schiedam

Wat is het verschil tussen careyn.nl en careynplus.nl?

Op Careyn.nl vindt u alle informatie over zorggerelateerde producten van Careyn. Op Careynplus.nl vindt u het totale pakket aan diensten, cursussen, activiteiten, uitjes, en ontspanningsmogelijkheden met korting. Op deze pagina kunt u de CareynKaart aanvragen.

Kan ik een cursus vergoed krijgen via mijn zorgverzekeraar?

Diverse zorgverzekeraars vergoeden (een deel) van de kosten van cursussen en diensten op het gebied van gezondheid van de aanvullende verzekering. Raadpleeg voor meer informatie uw polisvoorwaarden of neem contact op met uw eigen zorgverzekeraar.

Ik krijg de CareynPlus gids niet in mijn brievenbus, Hoe vraag ik hem aan?

De CareynPlus gids wordt huis-aan-huis verspreid. Heeft u een NEE-sticker op uw voordeur, dan wordt de gids niet bij u bezorgd. U kunt de gids gratis ophalen bij een Careyn locatie of voor € 5,- per kalenderjaar de CareynPlus gids per post ontvangen. Meld u aan via careynplus@careyn.nl

Vraag de CareynKaart aan

  • Gratis (loop)hulpmiddelen
  • Korting (zorg)verzekering
  • Altijd hulp aan huis
  • Korting op dagjes uit
Direct aanvragen Meer informatie