Coronavirus
Maatregelen bij Careyn

Belangrijke informatie over coronavirus

Het zijn voor iedereen spannende en verwarrende tijden. Wij hebben als land en ook als organisatie vergaande maatregelen moeten treffen die nog niet eerder nodig waren. Bij alle maatregelen worden elke keer twee dingen duidelijk: onze kwetsbare cliënten moeten zo goed mogelijk worden beschermd. En onze zorgmedewerkers zijn onmisbaar in deze periode.

Careyn doet er alles aan om onze cliënten en medewerkers gezond te houden en de verspreiding van het coronavirus zo veel mogelijk te beperken. We zorgen voor en mét elkaar. Hierbij volgt Careyn de richtlijnen en maatregelen van het kabinet, de GGD en het RIVM. Klik hier voor meer informatie van het RIVM.

Taskforce

Om zo goed mogelijk voorbereid te zijn en snel te kunnen reageren, heeft Careyn een Taskforce Corona ingesteld. Deze Taskforce komt dagelijks bij elkaar, volgt de landelijke ontwikkelingen en houdt aansluiting bij de adviezen en aanwijzingen van het RIVM en de GGD. Indien de actualiteit daartoe aanleiding geeft, worden genomen maatregelen zo snel mogelijk aangepast.

CareynPlus

Voor de contactberoepen (audicien, kapper, opticien, pedicure, schoonheidsspecialiste) geldt dat wanneer u zich via onze klantenservice telefonisch aanmeldt voor een van deze diensten u gevraagd wordt naar uw gezondheid en dat van uw naasten. Wanneer u of uw naasten verschijnselen heeft die kunnen wijzen op een coronabesmetting dan zal onze klantadviseur u niet bemiddelen. Wanneer u wel bemiddeld wordt zullen onze samenwerkingspartners hier nogmaals naar vragen. Wanneer u zich aanmeldt via de website vertrouwen wij er op dat u geen verschijnselen heeft. Desalniettemin zullen onze samenwerkingspartners ook vragen naar gezondheidsklachten van u of uw naasten. Op de websites van de samenwerkingspartners vindt u uitgebreide informatie over hun maatregelen om de verspreiding van het coronavirus te beperken. 

Wilt u op de hoogte blijven van onze dienstverlening, waar CareynPlus kan ondersteunen en tips in deze onzekere tijden? Schrijf u dan hier in voor de CareynPlus nieuwsbrief. Ontvangt u al tweewekelijks onze nieuwsbrief? Dan hoeft u niets te doen.

Plaatsing alarmering aangepast

Naar aanleiding van de laatste adviezen die vanuit de regering en het RIVM zijn gegeven over het coronavirus, is onze werkwijze voor de plaatsing van alarmapparaten gewijzigd.

Om een alarmapparaat te laten plaatsen moet er een monteur in huis komen bij de klant. Wij willen de kwetsbare mensen geen extra risico laten lopen door een monteur langs te laten komen. Om die reden sturen wij zo veel mogelijk alarmapparaten op. Deze apparaten zijn klaar voor gebruik en werken vrijwel direct. U ontvangt bij het apparaat een duidelijke instructie.

Als er ook toegang tot uw woning geregeld moet worden (in geval van een abonnement met zorgopvolging) zal een medewerker van de personenalarmering samen met u kijken welke mogelijkheden er zijn om de woningtoegang zo te regelen dat het contact met een monteur minimaal is.

Heeft u vragen of wilt u meer uitleg? Neem dan contact op met onze klantenservice op 088 – 123 99 88

Extra aandacht voor hygiëne

Er is bij Careyn extra aandacht voor de hygiëne. Wij verwachten van elke cliënt en medewerker dat hij of zij zich houdt aan de richtlijnen van het RIVM:

  • Was uw handen zorgvuldig bij binnenkomst
  • Houd 1,5 meter afstand van elkaar
  • Schud geen handen
  • Hoest in uw elleboog
  • Gebruik papieren zakdoekjes en gooi deze direct weg

Onze zorgmedewerkers

We hebben onze zorgmedewerkers in deze tijden heel hard nodig. Zij blijven alleen thuis bij verkoudheidsklachten in combinatie met koorts. Zij kunnen weer aan het werk als ze minimaal 1 dag niet meer hoesten en geen koorts meer hebben.

Wanneer er iets verandert aan de situatie in Nederland en bij Careyn of cliënten en aanvullende maatregelen noodzakelijk zijn, dan informeren wij onze cliënten en de leden van CareynPlus zo spoedig mogelijk.